Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2008

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΦΟΡΟΥΜ ΝΟΙΚΙΑΣΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ 9/12 (ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ) & 10/12 (ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ)

ΝΟΙΚΙΑΣΜΕΝΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Το Φόρουμ Νοικιασμένων Εργαζόμενων συμπαραστέκεται και εκφράζει την αλληλεγγύη του στην απεργία των συναδέλφων τραπεζοϋπαλλήλων που γίνεται για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και των κατακτήσεων των εργαζομένων. Δυστυχώς, το καθεστώς ομηρίας που μας επιβάλλουν οι τράπεζες δε μας επιτρέπει να συμμετέχουμε στις απεργιακές κινητοποιήσεις που εξαγγέλλουν τα σωματεία των τραπεζοϋπαλλήλων. Ακόμη και στις απεργίες που προκηρύσσει η ΓΣΕΕ δε συμμετέχουμε μαζικά γιατί υπάρχει πάντοτε ο φόβος της απόλυσης.

Η περιφρούρηση της απεργίας στο Κ.Μ. (Κέντρο Μηχανογράφησης) της Εθνικής Τράπεζας την προηγούμενη βδομάδα με απεργιακή φρουρά μέχρι αργά το μεσημέρι έδειξε τον τρόπο με τον οποίο μια κινητοποίηση έχει επιτυχία και πώς η συμμετοχή φτάνει στο 100% επί του συνόλου των εργαζομένων και όχι μόνο των μονίμων.

Οι νοικιασμένοι πληρώνουν ήδη τα σπασμένα της κρίσης που άλλοι δημιούργησαν. Αναγκάζονται να δουλεύουν κυλιόμενο ωράριο με νυχτερινές βάρδιες, ενώ κανείς δεν νοιάζεται για την ασφάλεια όσων γυρίζουν σπίτια τους από τη δουλειά περπατώντας σε έρημους επικίνδυνους δρόμους γύρω στα μεσάνυχτα. Μετά από 10 χρόνια εργασίας νοικιασμένων υπαλλήλων στα ίδια πόστα εργασίας, από την ίδια καρέκλα όλα αυτά τα χρόνια κάποιοι ισχυρίζονται ότι καλύπτουμε μόνο εποχιακές ανάγκες!

Με τη εγγραφή των νοικιασμένων στα σωματεία των Τραπεζοϋπαλλήλων η ενότητα των εργαζομένων θα γίνει πράξη και οι αγώνες αποτελεσματικοί.

Ζητάμε την άμεση εγγραφή όλων των ενοικιαζόμενων υπαλλήλων στις Τράπεζες στα σωματεία Τραπεζοϋπαλλήλων.

Ζητάμε την ένταξη των ενοικιαζόμενων υπαλλήλων στο προσωπικό των Τραπεζών.
Φόρουμ Νοικιασμένων Εργαζομένων
http://www.noikiasmenoi-ergazomenoi.blogspot.com/
noikiasmenoi.ergazomenoi@gmail.com

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2008

Προς τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. (21-11-2008)

(Η παρακάτω επιστολή στάλθηκε στον πρόεδρο και τα μέλη του ΔΣ του ΣΥΕΤΕ στις 21-11-2008, ημέρα κατά την οποία το ΔΣ είχε συνεδρίαση)


Προς τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε.
Παρακαλούμε να μοιραστεί σε όλα τα μέλη του Δ.Σ. και σε όλες τις παρατάξεις του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε.

21-11-2008

Συναδέλφισσες συνάδελφοι,

Είμαστε οι εργαζόμενοι του διπλανού σας γραφείου, αυτοί που η Τράπεζα μας έχει κατατάξει στην 2η κατηγορία υπαλλήλων. Μας απασχολεί με συμβάσεις ενοικίασης, δήθεν outsourcing και έτσι έχει προσωπικό με χαμηλότερους μισθούς που είναι αναγκασμένοι να εργάζονται με πιο εντατικούς ρυθμούς και βρίσκονται σε καθεστώς πλήρους ανασφάλειας.

Πολλοί από μας έχουμε ήδη προϋπηρεσία 3,5,8 ή και περισσότερων χρόνων στην Τράπεζα με υψηλή εξειδίκευση στον χρηματοπιστωτικό τομέα, πτυχία Ανώτατης Σχολής ή μεταπτυχιακά. Δουλεύουμε στο ίδιο ακριβώς αντικείμενο με τους μόνιμους συναδέλφους κάνοντας έλεγχο δανείων, γραμματειακή υποστήριξη, ανάπτυξη λογισμικού, εξυπηρέτηση πελατών. Όμως η "ίση αμοιβή για ίση εργασία" δεν είναι αυτονόητη αρχή για την ΕΤΕ. Αμειβόμαστε με βάση τη γενική συλλογική σύμβαση της ΓΣΕΕ, οι περισσότεροι ως υπάλληλοι γραφείου και όχι ως τραπεζοϋπάλληλοι. Οι υπόλοιπες παροχές είναι ανύπαρκτες, το ωράριο μεγαλύτερο κατά 2 ώρες και 45 λεπτά την εβδομάδα και οι απλήρωτες υπερωρίες συνηθισμένο φαινόμενο.

Με τέτοιους όρους, αυτή η μορφή απασχόλησης αποβαίνει εξαιρετικά επικερδής και προτιμάται. Καθημερινά σχεδόν γίνονται νέες προσλήψεις ενοικιαζόμενων ενώ την ίδια στιγμή προχωράει το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου και το πάγωμα των κανονικών προσλήψεων. Υπάρχουν διευθύνσεις που οι ενοικιαζόμενοι είναι η πλειοψηφία με ποσοστό πάνω από 50%. Είναι βέβαιο ότι αυτό είναι το όνειρο της Διοίκησης για κάθε διεύθυνση και κάθε κατάστημα. Το τι σημαίνει αυτό για τα Επικουρικά Ταμεία Σύνταξης και το Τ.ΥΠ.Ε.Τ. το γνωρίζετε καλύτερα από μας.

Δεν χρησιμοποιούν μόνο μία εταιρεία ενοικίασης. Εκτός από τις τρεις βασικές FirstData, I.C.A.P., Εθνοdata υπάρχουν τουλάχιστον άλλες πέντε μικρότερες. Έτσι, εκτός από τον βασικό διαχωρισμό εργαζομένων σε μόνιμους και νοικιασμένους, οι νοικιασμένοι χωρίζονται επίσης σε υποκατηγορίες, ανάλογα με την εταιρεία στην οποία ανήκουν. Σε κάποιες εταιρείες οι συνθήκες εκμετάλλευσης είναι πιο σκληρές. Πρόσφατα η I.C.A.P. ζήτησε για μία ακόμη φορά από εργαζόμενους να υπογράψουν νέα σύμβαση, με την οποία τους υποχρεώνει να δεχθούν 24ωρο κυλιόμενο ωράριο.

Το πρόβλημα είναι κοινό και μας αφορά όλους. Η ενοικίαση εργαζομένων αποδυναμώνει κάθε προσπάθεια νέας διεκδίκησης και από την πλευρά των μονίμων. Η Τράπεζα έχοντας καλύψει τους πιο νευραλγικούς τομείς με ενοικιαζόμενους εργαζόμενους έχει ανακαλύψει τον τέλειο απεργοσπαστικό μηχανισμό. Με την απειλή της απόλυσης πάνω από το κεφάλι μας έχει εξασφαλιστεί η ομαλή συνέχιση εργασιών σε κρίσιμα τμήματα της παραγωγής τις ημέρες απεργίας. Η Διοίκηση φέτος αρνείται να υπογράψει την κλαδική σύμβαση της ΟΤΟΕ και μέσα στο καλοκαίρι περιέπαιζε τους συνταξιούχους με το βάλε-βγάλε τα λεφτά της σύνταξης μη σεβόμενη ούτε την ηλικία τους.

Εντάσσοντας τους ενοικιαζόμενους μέσα στα σωματεία μπορούμε να της χαλάσουμε τα σχέδια. Το ότι τα καταστατικά δεν προβλέπουν αυτό το είδος υπαλλήλων–μελών δείχνει μόνο ότι πριν από λίγα μόλις χρόνια η ενοικίαση ανθρώπων θεωρούνταν τερατώδης και ήταν ανήκουστη. Αφήνοντας εργαζόμενους χωρίς συνδικαλιστική κάλυψη, αυτοί αναγκάζονται κάθε φορά που έρχονται αντιμέτωποι με ένα πρόβλημα στην δουλειά να χρησιμοποιούν τις γνωστές ρουσφετολογικές πρακτικές.

Η απορρόφηση του ενοικιαζόμενου προσωπικού από την Εθνική θα σταματήσει αυτή την απαράδεκτη κατάσταση. Η ένταξη μέσα από διαγωνισμό δεν είναι λύση, γιατί με ποιου είδους τεστ δεξιοτήτων θα αποδειχθεί η ικανότητα και η κατάρτιση των εργαζομένων πάνω στην δουλειά που ήδη κάνουν εδώ και χρόνια;

Ζητάμε την άμεση εγγραφή όλων των ενοικιαζόμενων υπαλλήλων στα σωματεία των μονίμων.

Ζητάμε την ένταξη των ενοικιαζόμενων υπαλλήλων στο προσωπικό της Εθνικής.

Φόρουμ Νοικιασμένων Εργαζομένων
www.noikiasmenoi-ergazomenoi.blogspot.com
noikiasmenoi.ergazomenoi@gmail.com

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2008

Για την απεργία στις 21 Οκτωβρίου

Φόρουμ Νοικιασμένων Εργαζομένων
www.noikiasmenoi-ergazomenoi.blogspot.com
noikiasmenoi.ergazomenoi@gmail.com

21-10-2008

Γιατί νοικιάζουν οι Τράπεζες εργαζόμενους αντί να τους προσλαμβάνουν κανονικά; Γιατί ξέρουν καλύτερα από κάθε άλλον ότι θα έρθουν μέρες σαν τις σημερινές, που οι ίδιες τα έχουν κάνει θάλασσα και έχουν οδηγήσει το σύστημα σε κρίση. Το κράτος τρέχει να τις ξελασπώσει, αλλά πώς θα διασφαλίσουν τα κέρδη τους και τα bonus των manager αν δεν έχουν την ευχέρεια να απολύουν χωρίς δεύτερη σκέψη ένα κομμάτι εργαζομένων και να εφαρμόζουν εξοντωτικούς ρυθμούς εργασίας στους υπόλοιπους;

Το 10% των εργαζομένων στις Τράπεζες σήμερα έχει προσληφθεί από εταιρείες ενοικίασης, αλλά δουλεύει σε Τράπεζα με παραχώρηση εργασίας. Ενώ μετά τους 18 μήνες, σύμφωνα με τον νόμο, οι ενοικιαζόμενοι θα έπρεπε να προσλαμβάνονται κανονικά, οι Τράπεζες ή τους απολύουν στους 17,5 μήνες ή προφασίζονται ότι δεν πρόκειται για ενοικίαση αλλά για outsourcing (εξωτερίκευση εργασιών).

Οι ενοικιαζόμενοι εκτελούν καθαρά Τραπεζικό έργο όπως νομικός ή τεχνικός έλεγχος δανείων, εξυπηρέτηση πελατών σε call center, χειρισμός και προγραμματισμός υπολογιστών στα μηχανογραφικά κέντρα. Καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και δεν βρίσκονται εκεί για να ολοκληρώσουν κάποιο έργο με ημερομηνία λήξης, όπως ισχυρίζονται οι νομικοί σύμβουλοι των Τραπεζών. Η επιθεώρηση εργασίας θεωρεί «έωλους» τους παραπάνω ισχυρισμούς και παρέπεμψε το ζήτημα στον Εισαγγελέα.

Αυτό το καθεστώς του σύγχρονου δουλεμπορίου σημαίνει ότι οι ενοικιαζόμενοι δεν αμείβονται με την ίδια αμοιβή παρόλο που εκτελούν την ίδια εργασία με τους μόνιμους υπαλλήλους, δεν παίρνουν επιδόματα (οθόνης, ακουστικών), δεν δικαιούνται μηχανογραφική άδεια. Βρίσκονται συνέχεια υπό την απειλή της απόλυσης, τη λεγόμενη διακοπή ενοικίασης.

Συγχρόνως έχουν παγώσει οι κανονικές προσλήψεις, εφαρμόζονται προγράμματα εθελούσιων εξόδων στους εν ενεργεία υπαλλήλους, των οποίων το κόστος τους φορτώνεται στα Ταμεία και οι εργοδότες προχωρούν στο ξήλωμα εργατικών κατακτήσεων και δικαιωμάτων αρνούμενοι να υπογράψουν συλλογική σύμβαση με την ΟΤΟΕ. Κανείς δεν μπορεί να είναι ήσυχος όταν ο εργαζόμενος του διπλανού γραφείου είναι ενοικιαζόμενος και βρίσκεται σε καθεστώς επισφάλειας.

Τα Σωματεία στον χώρο των Τραπεζών δεν μπορούν να κλείνουν άλλο τα μάτια μπροστά σε αυτή την κατάσταση. Πως θα παλέψουν για τα δικαιώματα των εργαζομένων όταν έχουν αφήσει ένα κομμάτι τους απέξω και μάλιστα αυτό που πλήττεται περισσότερο; Δεν μπορούν να χρησιμοποιούν σαν δικαιολογία τα άρθρα των καταστατικών που γράφτηκαν πριν 20, 30 χρόνια για να μην τους εγγράφουν ως μέλη.

Αυτές τις μέρες φαίνεται καθαρά που οδηγεί η απεριόριστη απληστία των Τραπεζών. Απειλεί ακόμα και τις ίδιες με κατάρρευση. Δεν έχουμε δικαίωμα να τις αφήσουμε να ρυθμίσουν – απορυθμίσουν τις ζωές μας.

Συμμετέχουμε στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ ενάντια στην ακρίβεια τις ιδιωτικοποιήσεις και την απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων και ζητάμε πλήρη κάλυψη για αυτή τη συμμετοχή από την ΟΤΟΕ και όλα τα σωματεία των Τραπεζών.

Ζητάμε την άμεση εγγραφή όλων των ενοικιαζόμενων υπαλλήλων στις Τράπεζες στα σωματεία των μονίμων.

Ζητάμε την ένταξη των ενοικιαζόμενων υπαλλήλων στους οργανισμούς των Τραπεζών.

Αφίσα για την απεργία στις 21 Οκτωβρίου

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2008

Για τις μετακινήσεις νοικιασμένων εργαζομένων στη διεύθυνση καρτών (και όχι μόνο)

Αθήνα 1/10/2008

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι

Είναι γνωστό ότι ένα μεγάλο μέρος εργαζομένων που δουλεύουν στην υποδιεύθυνση στήριξης εργασιών δικτύου και πελατείας της ΕΤΕ, πρόκειται να μεταφερθεί σε άλλα πόστα. Μιλάμε για εργαζόμενους νοικιασμένους, οι οποίοι ωστόσο καλύπτουν πάγιες ανάγκες της ΕΤΕ.

Η ΕΤΕ συνηθίζει στο τέλος κάθε έτους να προχωράει σε εκκαθαρίσεις μεταξύ των νοικιασμένων εργαζομένων που απασχολεί. Το γιατί είναι προφανές: απολύοντας πριν την αλλαγή του έτους νοικιασμένους εργαζόμενους με συμβάσεις αορίστου χρόνου, τόσο η τράπεζα όσο και οι εταιρείες που νοικιάζουν προσωπικό σε αυτήν, γλιτώνουν τα κόστη που προκύπτουν για δώρα και επιδόματα αδειών της επόμενης χρονιάς. Ένα τέτοιο κόστος δεν είναι αμελητέο, όταν επαναλαμβάνεται και όταν πρόκειται για απολύσεις μεγάλου αριθμού εργαζομένων, πόσο μάλλον αν εργάζονται στην ίδια εταιρεία για αρκετά χρόνια.

Κατά την προσφιλή τους τακτική, κάθε φορά που πρόκειται να γίνουν εκκαθαρίσεις προσωπικού, τόσο η ΕΤΕ όσο και η εκάστοτε εταιρεία που νοικιάζει προσωπικό στην τράπεζα, τηρούν σιγήν ιχθύος, μέχρι τη στιγμή που η απόλυση, χωρίς εξήγηση καν, σκάει σαν κεραμίδα στο κεφάλι εκείνου που απολύεται αλλά και εκείνου που ζει με το φόβο μιας νέας απόλυσης, που μπορεί να είναι η δική του.

Ξέρουμε ότι στην ΕΤΕ εργαζόμενοι νοικιασμένοι απασχολούνται σε εργασίες-κλειδιά της τράπεζας, εργασίες για της οποίες ακόμα και σήμερα απασχολείται και μόνιμο προσωπικό. Παρόλα αυτά η Εθνική συνεχίζει να αντιμετωπίζει τους νοικιασμένους ως “προσωρινούς” εργαζόμενους ή ως εργαζόμενους άλλων εταιρειών στις οποίες έχει εκχωρήσει μέρος των εργασιών της με ανάθεση έργου (outsourcing). Δε φτάνει που μας κοροϊδεύει χέρι-χέρι με τις εταιρείες που μας δανείζουν, καθώς κατά βάσει μας εκμεταλλεύεται ως υπάλληλους γραφείου για δουλείες τραπεζοϋπαλλήλων. Ακόμα και τα επιδόματα που θα έπρεπε να παίρνουμε έστω ως απλοί υπάλληλοι, π.χ. για χρήση ακουστικών ή ηλεκτρονικών υπολογιστών, δεν τα παίρνουμε ούτε αυτά!

Η κατάσταση αυτή δεν επιδρά μόνο πάνω μας. Επηρεάζει και τους υπάλληλους της Εθνικής. Για παράδειγμα, εφόσον δεν εργαζόμαστε ως τραπεζοϋπάλληλοι, δεν καταβάλλουμε εισφορές στα ασφαλιστικά τους ταμεία.


Συναδέλισσες – συνάδελφοι

Δεν μπορούμε να επαναπαυόμαστε όταν η ΕΤΕ σιωπά και οι εταιρείες που μας νοικιάζουν κάνουν πως δεν ξέρουν. Αν δεν αντιδράσουμε όλοι μαζί θα συνεχίσουν ανενόχλητες να μας κοροϊδεύουν, να μας εκμεταλλεύονται όλο και περισσότερο, να κερδίζουν από τη δουλειά μας όλο και πιο πολλά και εμείς όλο και πιο λίγα. Τα προβλήματά μας που αλληλοεξαρτώνται με αυτά των μονίμων, απαιτούν οργανωμένη δράση.

Ζητάμε από τους συλλόγους και τις συνδικαλιστικές παρατάξεις των τραπεζοϋπαλλήλων να ενδιαφερθούν για τα προβλήματά μας και να σταθούν αποφασιστικά δίπλα μας.
  • Να ζητήσουν από την ΕΤΕ να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της σχετικά με τις μετακινήσεις προσωπικού. Τι αφορούν; Αλλαγές στα πόστα εργασίας και μόνο ή θα γίνουν και μειώσεις προσωπικού, απομακρύνοντας νοικιασμένους εργαζόμενους;
  • Να απαιτήσουν την εφαρμογή των συμβάσεων εργασίας για όλους τους εργαζόμενους στην τράπεζα και να πάρουν επιτέλους οι συνάδελφοί μας αυτά που δικαιούνται, καταρχήν ως νοικιασμένοι.
  • Να είναι σε επαγρύπνηση για ενδεχόμενες εκκαθαρίσεις εργαζομένων, ώστε να μη βρεθούμε για άλλη μια φορά, κατόπιν εορτής, να καταγγέλλουμε τις απολύσεις συναδέλφων, όταν πια η απομάκρυνσή τους από την ΕΤΕ θα είναι γεγονός.
  • Να πάρουν σαφή θέση για το πρόβλημα της ενοικίασης προσωπικού, χωρίς μισόλογα και χωρίς υπεκφυγές για την τύχη των νοικιασμένων συναδέλφων. Άμεση πρόσληψη από την ΕΤΕ των εργαζομένων που δουλεύουν στην τράπεζα με καθεστώς ενοικίασης, χωρίς κρυφτούλι με πρόφαση τον κανονισμό εργασίας της Εθνικής (που έχει καταστρατηγηθεί ούτως ή άλλως). Άμεση πρόσληψη χωρίς δήθεν διαγωνισμούς, που αφήνουν στην τράπεζα το περιθώριο να κρατήσει και να πετάξει όποιους της κάνει κέφι. Έχουμε αποδείξει με τη δουλειά μας αν είμαστε ικανοί στην εργασία μας ή όχι.

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι

Δεν είναι δυνατό να συνεχίσουμε να παραμένουμε αδρανείς μπροστά στη συνεχιζόμενη κοροϊδία που λουζόμαστε καθημερινά. Το τελευταίο διάστημα ξεκινήσαμε μια προσπάθεια να μπορέσουμε οι νοικιασμένοι εργαζόμενοι να αντιδράσουμε σε αυτό που ζούμε, να απαιτήσουμε αυτά που μας αξίζουν. Η προσπάθεια αυτή έχει οδηγήσει, καταρχήν, στη συγκρότηση του Φόρουμ Νοικιασμένων Εργαζομένων. Καλούμε κάθε συνάδελφο που εργάζεται με καθεστώς ενοικίασης να έρθει μαζί μας, να γίνει μέλος του Φόρουμ. Δεν είμαστε Ζορό της εργατικής τάξης, ούτε Ρομπέν των νοικιασμένων εργαζομένων. Η δυνατότητα να μπορέσουμε να λύσουμε τα προβλήματά μας εξαρτάται από τη δύναμη που θα αποκτήσουμε. Η δύναμή μας είναι η ενότητά μας που μπορεί να αποκτηθεί μόνο αν συνειδητοποιήσουμε ότι είναι ανάγκη να οργανωθούμε και να δράσουμε όλοι μαζί.

Ουτοπία δεν είναι να πιστεύουμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα υπέρ μας.

Ουτοπία είναι να πιστεύουμε ότι τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα για μας από μόνα τους, ενώ εμείς θα συνεχίζουμε να δουλεύουμε κάτω από συνθήκες σαν κι αυτές που εργαζόμαστε τώρα, μέχρι να μας πετάξουν σαν στημένες λεμονόκουπες.


Φόρουμ Νοικιασμένων Εργαζομένων
www.noikiasmenoi-ergazomenoi.blogspot.com
email: noikiasmenoi.ergazomenoi@gmail.com

Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2008

Προκήρυξη στη ΔΕΘ του Φόρουμ Νοικιασμένων Εργαζομένων (6-9-2008)

Προκήρυξη του Φόρουμ Νοικιασμένων Εργαζομένων στη ΔΕΘ. Δείτε επίσης το Κάλεσμα για ένα μέτωπο ενάντια στην ακρίβεια, τη φτώχεια, την ανεργία, και την επισφαλή εργασία (3-9-2008)


Θεσσαλονίκη, 06/09/2008

ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Νοικιαζόμενοι εργαζόμενοι ή υπηρέτες δύο αφεντάδων, το μοντέλο του ευέλικτου εργαζόμενου είναι ήδη εδώ. Δοκιμάζεται με επιτυχία σε Τράπεζες (Εθνική, Alpha Bank, Eurobank) αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις. Είμαστε εργαζόμενοι με συμβάσεις ενοικίασης που ενώ έχουμε υπογράψει σύμβαση εργασίας με μια εταιρεία Α – άμεσο εργοδότη, προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας στην εταιρεία Β – έμμεσο εργοδότη. Ο στόχος είναι η αναζήτηση ευέλικτου και φτηνού εργατικού δυναμικού χωρίς πολλά δικαιώματα.

Οι Τράπεζες, με τα υπέρογκα κέρδη τα τελευταία χρόνια, απολαμβάνουν τις υπηρεσίες ενοικιαζόμενων εργαζόμενων των 700 ευρώ. Αυτοί κάνουν τον νομικό και τεχνικό έλεγχο δανείων, απαντούν στα ερωτήματα πελατών στα call centers, χειρίζονται ή προγραμματίζουν υπολογιστές στα μηχανογραφικά κέντρα. Όλα αυτά χωρίς να καλύπτονται από την κλαδική συλλογική σύμβαση της ΟΤΟΕ και χωρίς να έχουν καμία από τις παροχές των Τραπεζοϋπαλλήλων.

Οι ενοικιαζόμενοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, πολλοί από αυτούς για 3, 5 ή και περισσότερα χρόνια και δεν βρίσκονται εκεί για να ολοκληρώσουν κάποιο έργο με ημερομηνία λήξης όπως ισχυρίζονται οι Τράπεζες. Η Επιθεώρηση Εργασίας, στην οποία προσέφυγε ο ΣΥΕΤΕ (Σύλλογος Υπαλλήλων Εθνικής Τράπεζας), παρέπεμψε την Εθνική Τράπεζα στον εισαγγελέα, θεωρώντας «έωλους τους ισχυρισμούς της».

Με αυτό το καθεστώς του σύγχρονου δουλεμπορίου ο εργαζόμενος ζει πάντα με την απειλή της απόλυσης χωρίς να μπορεί να κάνει τίποτα για αυτό αφού δεν καλύπτεται συνδικαλιστικά από τα σωματεία του χώρου του. Όταν προκηρύσσονται απεργιακοί αγώνες από την ΟΤΟΕ αυτός παίζει τον ρόλο του απεργοσπάστη. Η Τράπεζα έχει ανακαλύψει τον τέλειο απεργοσπαστικό μηχανισμό. Έχοντας καλύψει νευραλγικούς τομείς της παραγωγής με τέτοιο προσωπικό μπορεί πιο άνετα να απλώσει το μακρύ της χέρι και στους μόνιμους.

Φέτος οι Τραπεζίτες αρνήθηκαν να υπογράψουν την συλλογική σύμβαση της ΟΤΟΕ και στην ΕΤΕ οι συνταξιούχοι είδαν ότι μπορεί να μην πληρωθούν οι επικουρικές τους συντάξεις για τις οποίες δούλευαν και πλήρωναν μια ζωή. Τα συνταξιοδοτικά και τα ταμεία Υγείας χωρίς εγγραφές νέων εργαζόμενων οδηγούνται στον αφανισμό και κεκτημένα απεργιακών αγώνων δεν θεωρούνται πια δεδομένα.

Θέλουμε να πιάσουμε πάλι το νήμα των απεργιακών αγώνων και αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν οι εργαζόμενοι σε ένα χώρο είναι ενωμένοι και δρουν συλλογικά χωρίς να αφήνουν την τακτική του «διαίρει και βασίλευε» να πιάνει τόπο.

Ζητάμε την άμεση εγγραφή όλων των ενοικιαζόμενων υπαλλήλων στις Τράπεζες στα σωματεία των μονίμων.

Ζητάμε την ένταξη των ενοικιαζόμενων υπαλλήλων στους οργανισμούς των Τραπεζών ως κανονικοί υπάλληλοι.

Φόρουμ Νοικιασμένων Εργαζόμενων
www.noikiasmenoi-ergazomenoi.blogspot.com
noikiasmenoi.ergazomenoi@gmail.com

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2008

Κάλεσμα για ένα μέτωπο ενάντια στην ακρίβεια, τη φτώχεια, την ανεργία, και την επισφαλή εργασία (3-9-2008)

Αθήνα 3/9/2008

Συνάδελφοι – σσες

Δημοσιεύουμε αυτή την επιστολή – κάλεσμα με το σκεπτικό ότι:

  • Η ακρίβεια, η φτώχεια, η ανεργία, η επισφαλής εργασία αυξάνονται και κάνουν καθημερινά τη ζωή μας πιο δύσκολη. Απέναντι στα προβλήματά μας ως εργαζόμενοι, οι εργοδότες, η κυβέρνηση, η ΕΕ, και οι διεθνείς οργανισμοί απαιτούν από εμάς “αυτοσυγκράτηση” λόγω δήθεν της οικονομικής κρίσης, λες και οι κρίσεις προέρχονται από εμάς και όχι από τον ασταμάτητο ανταγωνισμό των επιχειρήσεων, την κερδοσκοπία και την αναρχία της οικονομίας της αγοράς. Το μόνο που ενδιαφέρει όλους αυτούς είναι να σώσουν τα κέρδη τους, να σώσουν τις προβληματικές επιχειρήσεις και τους μετόχους από τα χρέη τους, μετακυλώντας το κόστος της κρίσης ξανά πάνω στις δικές μας πλάτες, όπως και όταν δεν υπάρχει κρίση πάνω στις δικές μας πλάτες ρίχνουν το τίμημα της οικονομικής “ανάπτυξής”. Την κοροϊδία αυτή πρέπει να τη σταματήσουμε.
  • Οι απεργίες για το ασφαλιστικό από το Δεκέμβρη του 2007 έως το Μάρτη του 2008 έδειξαν με τη μαζικότητά τους ότι οι εργαζόμενοι, στην πλειοψηφία μας, είμαστε ενάντια στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση και οι εργοδότες σε βάρος των ασφαλιστικών αλλά και γενικότερα των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Οι απεργίες έδειξαν ότι, παρά την αδράνεια, την παθητικότητα ή και τη συνδιαλλαγή των συνδικαλιστικών ηγεσιών, οι εργαζόμενοι θέλουμε να σταματήσουμε την επίθεση σε βάρος όσων μας ανήκουν, αυτό που είναι ζητούμενο είναι το πώς.
  • H ανάπτυξη των υφιστάμενων σωματείων μαζί και η συγκρότηση νέων απαιτεί ένα σημαντικό κομμάτι “συνωμοτικής” δουλειάς. Η πραγματοποίησή της απαιτεί να αξιοποιήσουμε όλες τις βοήθειες που μπορούμε να δώσουμε και να πάρουμε ο ένας προς τον άλλον, να αξιοποιήσουμε τη βοήθεια και την πείρα παλιών συνδικαλιστών. Ακόμα και τις διαθεσιμότητες φοιτητών και σπουδαστών, οι οποίοι δεν έχουν ενταχθεί ακόμα ή δεν έχουν ενταχθεί πλήρως στην αγορά εργασίας, αλλά που θα βρουν μπροστά τους όλα όσα αντιμετωπίζουμε, μόλις αρχίσουν να αναζητούν μια εργασία για πλήρη και σταθερή απασχόληση.
  • Οι επιθέσεις των εργοδοτών σε βάρος εργαζομένων που αναπτύσσουν ή προσπαθούν να αναπτύξουν συνδικαλιστική δραστηριότητα μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο αν οργανώσουμε ένα πλατύ κίνημα αλληλεγγύης και κοινού αγώνα. Ένα κίνημα που να αγκαλιάζει όλους όσους συνειδητοποιούν ήδη τι πρέπει να κάνουμε αλλά και πολλούς άλλους εργαζόμενους και άλλες εργαζόμενες που πρέπει να τους βοηθήσουμε να συνειδητοποιήσουν μπροστά σε πια καθήκοντα βρισκόμαστε υποχρεωμένοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας. Σε όποιο κλάδο, με όποια ειδικότητα και με όποια μορφή εξαρτημένης εργασίας κι αν εργαζόμαστε.
  • Οι αγώνες που πρόκειται να έρθουν πρέπει να μας βρουν πιο μαζικούς, πιο έμπειρους, πιο αποτελεσματικούς για να αρχίσουμε ως εργαζόμενοι να πετυχαίνουμε πάλι νίκες. Αυτό απαιτεί ενότητα στη δράση και ανεξαρτησία από τα συμφέροντα της εργοδοσίας, απαιτεί αυτο-οργάνωση, απαιτεί ένα ενιαίο ανεξάρτητο μέτωπο των εργαζομένων. Είναι καιρός να βάλουμε τα πράγματα κάτω και να δουλέψουμε στην κατεύθυνση να το υλοποιήσουμε.

Απευθύνουμε αυτό το κάλεσμα σε κάθε εργαζόμενο και εργαζόμενη, σε φοιτητές / σπουδαστές, συνταξιούχους, σε κάθε εργατική συλλογικότητα, κάθε παράταξη, κάθε σωματείο, κάθε πολιτική οργάνωση και κόμμα που ενδιαφέρεται για τα συμφέροντα των εργαζομένων.

Ζητάμε τη βοήθεια και την ενεργή συμμετοχή όλων για να μπορέσουμε να οργανώσουμε ένα πανελλαδικό μέτωπο ενάντια στην ακρίβεια, τη φτώχεια, την ανεργία, και την επισφαλή εργασία.

Προτείνουμε την οργάνωση ενός δημόσιου χώρου συζήτησης γι' αυτή την πρόταση στο διαδίκτυο.

Προτείνουμε την οργάνωση σε τοπικό επίπεδο ανοιχτών συζητήσεων, με στόχο μια ζωντανή λειτουργία του μετώπου με συνελεύσεις ανά χώρους δουλειάς ή ανά γειτονιές / συνοικίες / πόλεις.

Προτείνουμε να παρθεί απόφαση για μια πανελλαδική συνάντηση που να προτείνει τρόπους για την καλύτερη οργάνωση μιας τέτοιας δουλειάς.

Ζητάμε από όλους και από όλες τους ενδιαφερόμενους να απαντήσουν στο κάλεσμά μας αναρτώντας τα σχόλία τους (όσο το δυνατό συντομότερα και όσο γίνεται πιο περιεκτικά και μικρά σε έκταση) κάτω από το παρόν κάλεσμα, στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://forum-ne.blogspot.com/2008/09/3-9-2008.html ή στέλνοντας email στο noikiasmenoi.ergazomenoi@gmail.com.

Φόρουμ Νοικιασμένων Εργαζομένων
www.noikiasmenoi-ergazomenoi.blogspot.com
noikiasmenoi.ergazomenoi@gmail.com